Włącz obsługę Java Script w swojej przeglądarce aby strona wyświetlała się poprawnie.

Konserwacja karoserii i podwozia. Ochrona przed czynnikami zewnętrznymi

Wyjeżdżając nowym autem z salonu, masz pewność, że zarówno karoseria, jak i podwozie są zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi. Jednak nic nie trwa wiecznie, podobnie jak wspomniana ochrona. Zarówno tego typu pojazdy, jak i samochody wieloletnie wymagają systematycznych zabiegów, aby opierały się korozji i dobrze się prezentowały. Czy konserwacja podwozia bez kanału jest możliwa? Jak zapewnić skutecznie zabezpieczyć karoserię? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.

Zanim nałożysz preparat

Konserwacja profili zamkniętych, podwozia i karoserii nie ma sensu, jeśli pewne elementy są zniszczone lub uszkodzone. Na początku warto skupić się na usunięciu zanieczyszczeń, które wgryzły się w powłokę lakieru i uporać się z zadrapaniami i rysami na karoserii. Od czego zacząć?

Konserwacja karoserii – pasta polerska

Pasta polerska uszkadza lakier i taki jest cel jej stosowania. Ścieranie minimalnej warstwy lakieru z powierzchni odsłania jego głębszą warstwę. W ten sposób karoseria wygląda bardziej estetycznie, bo przywrócił jej oryginalny kolor.

Praca z pastą polerską pozwala pozbyć się przebarwień i zanieczyszczeń, które „trwale” zagościły na powłoce lakieru. Zwykłe mycie bezdotykowe, a nawet ręczne, nie są w stanie pozbyć się niektórych zabrudzeń. Pasta polerska pomaga usunąć tego typu niedoskonałości bez konieczności wizyty u specjalisty.

Na rynku dostępne są pasty polerskie do lakieru i do felg. Można je stosować zamiennie, ale nie zawsze jest to regułą. Pasta opisana jako produkt do polerowania aluminium może być stosowana wszędzie. Jednak preparaty do felg są nieco grubsze i twardsze, dlatego lepiej ich nie używać do lakieru. Z drugiej strony praca z felgami może się wydłużyć, jeśli do polerowania użyjesz pasty przeznaczonej do aluminium.

Pasta polerska do lamp to jedyny rodzaj preparatu, którego nie należy zastępować. Może się zdarzyć, że reflektory będą wymagały zastosowania nawet kilku rodzajów past. Zwykle najważniejsza jest ta najdrobniejsza, która sprawia, że klosze stają się przejrzyste. W ten sposób światło może wydawać się bardziej intensywne, co poprawia widoczność na drodze.

Konserwacja karoserii przy użyciu pasty ma na celu poprawę wyglądu lakieru. Jest to dobry sposób, aby usunąć drobne rysy i głębokie zabrudzenia. Samo polerowanie wymaga od Ciebie cierpliwości i precyzji, ale wysiłek jest wart efektu. Po zakończeniu tego zabiegu umyj dokładnie samochód, a następnie możesz przejść do zabezpieczenia powłoki lakierniczej.

Konserwacja podwozia samemu – jak to zrobić?

Również w tym wypadku, podobnie jak w przypadku karoserii, należy zacząć od usunięcia zanieczyszczeń. Na nic zdadzą się aerozole do auta, jeśli rozpylisz preparat zabezpieczający podwozie na brud. Jak odpowiednio przygotować auto do konserwacji?

Konserwacja podwozia samemu – przygotowanie:

  • pozbądź się wszystkich plastikowych elementów,
  • umyj dokładnie podwozie np. przy pomocy myjki ciśnieniowej,
  • po wyschnięciu, użyj drucianej szczotki, co pozwoli pozbyć się ognisk korozji,
  • odtłuść podwozie przed nałożeniem preparatu konserwującego,
  • na miejsca, z których nie można usunąć rdzy, należy nanieść specjalny preparat blokujący rozwój korozji.

W kilku krokach możesz sprawnie pozbyć się zanieczyszczeń i zabezpieczyć podwozie przed czynnikami zewnętrznymi. 

Konserwacja podwozia – cena: W przypadku samodzielnej pracy koszt jest dużo niższy, bo kupujesz tylko potrzebne preparaty. W przypadku zlecenia zadania doświadczonemu specjaliście, trzeba liczyć się z wydatkiem od 450 zł do 1500 zł w zależności od wielkości samochodu.

Ochrona karoserii, czyli jak zabezpieczyć lakier?

Zabezpieczenie karoserii polega na nałożeniu ścieralnej warstwy preparatu o dużej przezroczystości. Zaleca się, aby zabieg wykonać przynajmniej raz w roku, a najlepiej, co sześć miesięcy. Dzięki temu masz pewność, że lakier auta przetrzyma zimową dawkę soli i letnie upały.

Ochrona karoserii – preparaty:

  • Wosk płynny – preparat nakłada się na ciepło po wymieszaniu go z wodą. Na rynku dostępne są także woski, które można aplikować na zimną. W pierwszym przypadku dużą zaletą jest łatwiejsze rozprowadzenie, co daje też lepszy efekt w postaci równej powłoki ochronnej. Wosk płynny nakładany na zimno wymaga polerowania. Zadanie jest bardziej wymagające, a przy nałożeniu grubszej warstwy wygląda mało estetycznie. Warto go usunąć z części plastikowych, jeśli przypadkowo się je ubrudzi. Przez długi czas zwykły deszcz nie jest w stanie go zmyć z tego typu powierzchni, a i w myjni może być z tym problem.
  • Pasta woskująca – to połączenie wosku i specyficznej bazy, która ułatwia rozprowadzanie preparatu. W porównaniu z woskiem na ciepło to substancja bardziej ekonomiczna, a w zestawieniu z woskiem na zimno, jest łatwiejsza w aplikacji i nie powoduje zacieków. Podobnie jak sam wosk, dobrze chroni przed czynnikami zewnętrznymi.
  • Mleczko do konserwacji karoserii – substancja łączy w sobie delikatne właściwości polerujące i ochronne, a jednocześnie myjące. Preparaty nanosi się dużą rękawicą lub szmatką. Najlepiej rozprowadzić równomiernie na całej powierzchni cienką warstwę. Mleczko nie pozostawia zacieków, a powstała powłoka jest trwała.

Ochrona karoserii jest ważna dla estetyki, ale i trwałości Twojego samochodu. Zaleca się, aby podstawowe woskowanie przeprowadzić przy każdym myciu. Z pewnością po kilku ulewnych dniach lub dłuższej trasie przyda się aplikacja warstwy ochronnej.

Warstwa ścieralna lakieru pełni funkcję ochronną i to ona się „zużywa”, a nie kolor, dlatego warto o nią zadbać. Jeśli nie masz czasu na regularną aplikację preparatów ochronnych, przynajmniej zabezpiecz auto przed zimą i kilkukrotnie poza sezonem letnim. W ten sposób ochronisz auto przed korodującą solanką i innymi czynnikami zewnętrznymi ingerującymi w lakier.

Konserwacja profili zamkniętych w samochodzie

Profile zamknięte to wszystkie elementy samochodu, które znajdują się pomiędzy karoserią a wewnętrznymi elementami nadwozia. Do takich miejsc zaliczyć można np. przestrzeń pomiędzy progiem wewnętrznym i zewnętrznym, za błotnikami, w drzwiach, a także na masce czy klapie bagażnika.

Do zabezpieczenia tych elementów stosuje się specjalne preparaty na bazie wosku. Po aplikacji powstaje elastyczna warstwa ochronna. Dzięki swoim właściwościom chroni pojazd przed wilgocią, wodą, solą i minimalizuje ryzyko pojawienia się korozji.

Konserwacja profili zamkniętych w samochodzie to zadanie wymagające precyzji. Często do preparatów dołączane są różnego rodzaju rurki. Umożliwia to dotarcie do miejsc trudnodostępnych, które znajdują się pomiędzy blachami karoserii i nadwozia. Do tego zadania używa się otworów technologicznych, które znajdziesz pod specjalnymi gumowymi zaślepkami.

Zabezpieczenie karoserii od zewnątrz i od wewnątrz jest tak samo ważne. Dzięki temu możesz skutecznie ochronić nadwozie przed korozją. W sytuacji, gdy profile nie są chronione, w szpary wdziera się woda i sól drogowa, które powodują więcej szkód niż zalegający brud na karoserii.

Dobry środek do konserwacji profili zamkniętych – jaki wybrać?

Dużą popularnością cieszą się preparaty na bazie wosku i lanoliny. Substancja wysycha poprzez odparowanie rozcieńczalnika i tworzy skuteczną ochronę przed zanieczyszczeniami. Tak działa preparat antykorozyjny ML, który z powodzeniem wykorzystasz do profili zamkniętych w drzwiach, słupkach, progach czy masce. Kierowcy cenią produkt za skuteczne wypieranie wody i wilgoci, a także właściwości penetrujące. Warstwa ochronna jest elastyczna, odporna na działanie wody i soli, a przy tym szczelna i nie uszkadza powłoki lakieru.

Konserwacja karoserii i podwozia – zrób to sam z AleLakier!

Zarówno temat konserwacji karoserii, jak i podwozia można dodatkowo zgłębić. Opisane wcześniej techniki i sposoby konserwacji samochodu zawierają najważniejsze, ale w gruncie rzeczy podstawowe informacje. Niemniej jest to dobra baza wiedzy, która pomoże zabezpieczyć Ci w zabezpieczeniu auta przed czynnikami zewnętrznymi. Dotyczy to zarówno warstwy reprezentacyjnej, czyli karoserii, jak i elementów, których nie widać, czyli podwozia.

Szukasz skutecznych środków do konserwacji, marzy Ci się nowy lakier, a może potrzebujesz szpachlówki do naprawy uszkodzeń? Te i inne preparaty znajdziesz w naszym sklepie AleLakier.pl. Zapraszamy!

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując używanie tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookie.
Zaakceptuj i zamknij.